TVŮRCI

NÁMĚT — Kristýna Sněgoňová

Kristýna Sněgoňová se objevila na české fantastické scéně jako zjevení. Ostřílená povídkářka zaujala už svou prvotinou Krev pro Rusalku (2018), drsnou noirovou detektivkou o světě, kde magicky nadané víly žijí na okraji společnosti a živí se jako prostitutky. Její kniha se během roku dočkala dotisku i audioknihy.

Podobně drsná Zřídla (2019) ji etablovala jako zkušenou autorku, jež v roce 2020 výrazně zaujala veřejnost románem Město v oblacích – originálním postapokalyptickým světem, kde se lidé pokusili zachránit civilizaci díky vyvýšeným městům chráněným před nebezpečím, na které jeho obyvatelé už dávno zapomněli.


SCÉNÁŘ A REŽIE — Michaela Everitt

Vystudovala ekonomii a cestovní ruch v Praze a Turecku, ale již v průběhu studia se její velkou vášní stalo psaní. Při realizaci své diplomové práce začala spolupracovat s filmovou produkcí. Později spolupracovala s řadou zahraničních i českých produkcí, kde se postupně vzdělávala v oblasti tvorby filmu v praxi. Napsala již několik scénářů celovečerních filmů, které se postupně realizují. Režijní prvotinou bylo erotické drama o domácím násilí Když prší slzy (2022), které vzniklo jako nezávislý film.

Za stejných podmínek vzniká také horor The Chamber: Escaping, který je momentálně ve fázi postprodukce. Na kontě má také jeden krátkometrážní film 1492, který realizovala pro 48HFP po boku Ester Arnautové.


KAMERA — Tomáš Drdácký

Kameře se věnuje od svých 17-ti let, přičemž předtím zejména fotil. Prvním úspěchem byl krátký snímek Soví řeka, po kterém mu bylo doporučeno, aby šel studovat kameru, a to také udělal a úspěšně vystudoval FAMO. Působil na projektech jako Expozitůra, Kriminálka Anděl či Policie Modrava. Specializuje se na natáčení pod vodou, kde ho především vyhledávají zahraniční produkce. Jako operátor kamery působil na projektech jako Salomon Kane, The Musketeers, Brittania, The Missing, Wheel of Time a řadě dalších.

Za hlavní kameru se postavil v mnoha dokumentech, cestopisech a reklamách a také v celovečerních filmech jako Kluci z hor, Andílci za školou, Začátek světa, Stáří není pro sraby či Když prší slzy.


PRODUCENT — High Level Pictures s.r.o.

Společnost byla založena v roce 2007 Janem Lengyelem, který předtím již delší dobu působil a působí do dnes oblasti produkce filmu a televizních pořadů, postprodukce a audiovizuálních služeb. Tato společnost tedy navázala na jeho předešlá působení a kromě vlastní producentské činnosti (filmy: Andílci za školou, Hlasy, Když prší slzy a další) se také věnuje servisní činnosti pro ostatní producenty, televize a ostatní společnosti v oblasti audiovize.

V současné době se Jan Lengyel producentsky podílí na celovečerním filmu Děti Nagana (2023) a chystá do výroby další dva české filmy. Společnost natáčí několik souběžných televizních projektu. Kromě producentské a servisní činnosti se také zabývá kino distribucí a distribucí obecně.


KOPRODUCENT — Unreal Group s.r.o.

Společnost Unreal Production je dceřiným projektem společnosti Unreal Group, která se specializuje na audio-vizuální technologie, jejich vývoj a nasazování do reálných provozů z odvětví broadcastu, reklam a filmů. Jednatelem a majoritním vlastníkem společností Unreal Group je Matěj Rosík.

Matěj se za více než 17 let pracovních zkušeností začal posledních 10 let specializovat na špičkové studiové technologie. Jeho projekt Unreal Group včetně všech dceřiných společností vždy přinášel inovace díky technologiím, které si velice rychle oblíbili klienti v oblasti živého broadcastu, kde se stal spolehlivým dodavatelem projektů pro světové společnosti.